Infinity method - Koniec bolesti pri pohybe

Podstatou tejto metódy je pomocou jednoduchého a ľahko pochopiteľného princípe cvikov zlepšiť stabilitu, centrácii, koordináciu, vnímanie a ovládanie celého tela, a tým pomôcť pacientom predovšetkým s ochorením pohybového ústrojenstva.


Dokonca aj v ranom štádiu artrózy. Súčasne slúži táto metóda tiež ako preventívne pohybový program

Infinity method na základe dlhoročných skúseností u nás iv zahraničí vyvinula MUDr. Michaela Tomanová, MBA, primárka a riaditeľka rehabilitačného ústavu Brandýs nad Orlicí.

Infinity Method bola vyvinutá aj s ohľadom, na to, aby ju pacient mohol cvičiť sám, bez pomoci terapeuta. "Infinity umožňuje pacientovi a vlastne aj zdravému jedincovi, aby pokiaľ chce, zvládol túto terapiu a toto cvičenie v určitej miere kdekoľvek a tým aj kedykoľvek počas dňa." Metóda spočíva v niekoľkých dôležitých procesoch: v správnom dýchaní, korekciu ramenách, postojmi, posedu a uvoľnenie chrbtice.

Dýchanie je základ

"Dýchanie a využitie dychu je v súčasnej dobe stále veľmi podceňované," tvrdí primárka. "Infinity method učí, ako správne využiť dýchanie a zapojiť jednotlivé svaly. Pomocou vedomé úpravy dychu môžeme dosiahnuť lepšiu uvedomenie jednotlivých častí tela, a tým ich efektívnejšie zapojenie pri terapii, "vysvetľuje.

Začnime teda od začiatku. Správny dych by mal byť podľa MUDr. Tomanovej hlboký a do celého hrudníka. "Môžeme si predstaviť hrudník ako balón, ktorý nafukujú a vyfukujú," radí primárka. "Učíme sa tak uvedomovať si dolnú, strednú aj hornú časť hrudníka spredu, zozadu aj zo strany." Avšak pozor, pri nádychu nedvíhame ramená ani oblasť kľúčnych kostí. Pri výdychu môžeme nechať celý hrudník klesnúť dole. Takto nácvik zopakujeme trikrát, aby sme si plne uvedomili celú hrudnej oblasť.

Dýchanie je veľmi dôležitý stereotyp, nie len pre to, aby sme mali pre nás nevyhnutný kyslík, ale dýchacie svaly vrátane bránice plnia aj tzv posturálnej funkciu tela. "Bránica je spolu s brušnými, panvovými a hlbokými chrbtovými svalmi dôležitý stabilizačný sval, ktorý sa podieľa na vzpriamenom držaní tela," osvetľuje jeho dôležitosť MUDr. Tomanová.

Ramená bane, brada hore

Ramená hrajú pri správnom držaní tela tiež dôležitú úlohu. Docielime ho tak, že paže uvoľníme pozdĺž tela, bez toho aby sme dvíhali ramená. "Ramená sú uvoľnená dole a len ľahko do strán, avšak nie dozadu. Ruka i celej paže môžu byť voľne rotovanie do strany, "opisuje Tomanová. Stále by sme podľa nej mali kontrolovať postavenie a držanie celého tela, vzpriamenú krčnú chrbticu, uvoľnenú bradu a relaxovanie ramená. V takomto postoji môžeme vykonávať aj nácvik správneho dýchania, ktoré je popísané vyššie.

Panvica zrovná chrbát

Ramenami to ale nekončí, správny postoj je nutné vykonať v spolupráci s ďalšími časťami tela. "Dôležitá je korekcia panvy, ktorú docielime pomocou jednoduchého cviku. Rozkročíme sa na šírku ramien, paže necháme voľne visieť dole a ruky prekrížime prstami cez seba, akoby do tvaru písmena V. Rukami sa dotkneme dlaňami podbrušku, končekmi prstov lonovej kosti a malíkovými hranami ruky oblasti tesne nad slabinami a odtláča sa panvicou od rúk, ruky kladú mierny odpor. To isté zopakujeme s rukami za chrbtom, kedy sa snažíme mierne tlačiť panvou proti rukám, "opisuje doktorka ďalší postup Infinity metódy.

Cvik vykonávame pomaly, len naznačeným pohybom panvou proti rukám (dopredu, dozadu) a postupne si hľadáme ideálny stred panvy vo vertikále, tak aby rozkrok bol ideálne kolmo k zemi. Ramená opäť nedvíhame.

Aj sedieť sa dá zdravšie

Mnoho z nás vykonáva sedavé povolanie s minimom pohybu, je teda vhodné si osvojiť aj techniky takého posedu, ktorý náš pohybový aparát nezaťažuje a naopak podporuje ich správnu funkciu.

Cvik vykonáme tak, že si sadneme vzpriamene, pokiaľ možno na okraj stoličky. Nohy sú rozkročené na šírku ramien, oprieme o zem celá chodidlá, ideálne utvoríme v bedrách, kolene a členku pravý uhol. Opäť porovnáme panvu a postavenie ramien. Teraz skrčíme paže v lakti a malíčkovou hranou sa oprieme o strednú časť stehien. Paže a ruky sú ľahko zvonka vytočené s mierne pokrčenými prstami. Hornými končatinami zatlačíme do stehien, dolnými končatinami do podlahy, ale len veľmi jemne. Narovnáme panvicu a súčasne dochádza k stiahnutiu spodnej časti zadočku a panvového dna, narovnáme sa, vytiahneme hlavu hore a nakoniec sa zaprieme (ruky, zadoček, nohy), ako by sme chceli vstať.

Ležatá osmička pre uvoľnená chrbátik

Posledným cvikom je nevyhnutné uvoľnenie chrbtice, ktorého východisková poloha je rovnaká ako pri sede - teda na okraji stoličky s nohami na šírku ramien. Ruky svěsíme voľne dole medzi nohy. Teraz sa snažíme čo najviac sa predkloniť tak, aby sme sa hlavou dostali čo najnižšie. "Ak ste schopní predkloniť sa tak, že temeno Vašej hlavy smeruje takmer kolmo k zemi, začneme temenom hlavy opisovať na zemi ležatú osmičku," popisuje cvik MUDr. Tomanová. Tento pohyb by sa mal prenášať na celé telo (ramená, oblasť hrudníka, panvy). Stred tejto pomyselnej osmičky prechádza stredom temena hlavy. Pri pohybe zo strany do strany sa snažíme ľahko prenášať váhu tela tak, aby sme využili pôsobenie gravitácie. "Ak Vám nejde urobiť tento hlboký predklon, predstavte si, že stred ležatej osmičky prechádza kolmo Vaším nosom. Tiež okolo tohto stredu vykonávame pohyb tak, ako pri prvej verzie, "radí lekárka. Osmičku vždy opisujú trikrát jedným smerom a potom trikrát smerom opačným. Z počiatku však vykonávame len minimálne, takmer neviditeľné, pohyby.

Infinity method - Koniec bolesti pri pohybe


Zdieľajte tento článok prostredníctvom sociálnych sietí:

Diskusia a skúsenosti

Pridaj komentár

Pridaj komentár

Povinné položky